Ahad, 18 Mac 2012

Perlindungan Insurans Motor adalah standard

Berikutan banyak persoalan yang timbul berkaitan syarikat insurans dan takafur yang masih disalah anggap tentang reputasi mereka maka saya ingin membuat penjelasan mengenai satu perkara ia itu semua syarikat insurans dan takafur yang mengeluarkan polisi insurans motor adalah standard dari segi harga dan liabiliti mereka.Ini bermakna tidak ada satupun syarikat insurans dan takafur lebih baik dari yang lain.

Kecenderungan pengguna untuk membandingkan antara satu syarikat dengan syarikat yang lain banyak disebabkan maklumat mengenai prosedur insurans motor disalah sebarkan oleh pihak pihak tertentu termasuk oleh para agen sendiri.Terdapat juga bengkel bengkel yang turut menyebarkan maklumat yang salah mengenai satu satu syarikat dan insurans serta dalam setengah kes staf bank yang tidak mengetahui tentang prosedur insurans turut memberikan maklumat yang salah kepada pengguna.

Oleh itu suka ditegaskan bahawa bank negara sebagai pengawal insurans telah mengambil langkah yang tegas mengenai perjalanan insurans motor termasuk mewajibkan setiap agent yang bertauliah menjalani latihan selama 20 jam setahun serta mewajibkan bengkel bengkel melaksanakan beberapa perkara tertentu seperti mendaftar dengan Persatuan Insurans Am(PIAM).PIAM diberi tanggungjawab mengawal semua pihak yang terlibat dengan industri insurans am dari melakukan perkara perkara yang boleh menjejaskan syarikat insurans dan takafur.

Namun salah faham negenai syarikat insurans tertentu masih berlaku sehingga masih kedengaran pengguna pengguna tertentu masih menganggap ada syarikat insurans yang tidak baik dan ada yang bagus.Kesemua anggapan ini sebenarnya tidak benar kerana kesemua syarikat insurans dan takafur terikat dengan prosedur insurans motor yang standard, baik dari segi harga premiumnya, NCDnya, dari segi prosedur tuntutannya serta masa menyelesaikan tuntutan tersebut.

Oleh itu pengguna sebenarnya tidak perlu risau ketika membeli atau membaharui insurans motor mereka, pengguna tidak perlu memilih syarikat mana yang hendak dibeli kecuali tentang premiumnya kerana ada syarikat syarikat yang mengenakan loading yang dibenarkan oleh bank negara yang menyebabkan premiumnya lebih tinggi dari syarikat yang lain.

Apa yang penting bagi setiap pengguna ialah memastikan membeli insuransnya dari pihak yang diyakini mampu membantu mereka ketika berdepan dengan masalah.Ini bermakna pengguna perlu memilih agen yang selesa dan mudah bagi mereka untuk berinteraksi bagi membolehkan kesemua masalah yang mereka hadapi dapat diselesaikan dengan lancar dan cepat.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Hello, Permohonan Pinjaman
Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman @ 2%? Jika ya,? email kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan sebagai pinjaman. Sekarang sila hubungi kami di: gloryloanfirm@gmail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah.
Tawaran kami sebanyak $ 3,000.00 kepada $ 20,000.000.00 juga memohon maklumat lanjut
{Lengkapkan borang di bawah pinjaman}
Nama anda: ===========
NEGARA: ===========
NEGERI ===========
ALAMAT: ===========
GENRE: ===========
Jumlah yang diperlukan: ===========
TEMPOH: ===========
NOMBOR TELEFON: =========== =============
Nama Puan Glory
Hubungi kami di email ini: gloryloanfirm @ gmail.comloanfirm @ mail.com Salam

Akaun yang lebih baik bagi syarikat-syarikat yang sah.

Balas

Lady Mia berkata...

Halo, nama saya Mia Aris.S. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah scammed oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibua Cynthia yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800.000.000 (800 JUTA ) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena aku berjanji padanya bahwa aku akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apapun, silahkan hubungi dia melalui emailnya: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya ladymia383@gmail.com.
Sekarang, semua yang saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening bulanan.